Skip to content

Och med ett trollslag förändrades allt.

22 december, 2012

(Det här är en titel som lovar mer än innehållet i denna text ger).

År 2012 skulle ju vara det år när jorden gick under. Det skulle ju skett igår och jag har då tusan inte märkt någonting. Såtillvida det inte var någon sällsynt eländig pest som skapades och spreds igår har jag inte märkt av någon större apokalyps (flickvännen hostar i och för sig ordentligt).

Orsaken var som sagt att Majaindianerna förutspått det hela. Att de inte kunde förutspå sin egen civilisations undergång men anförtroddes att sia om världens torde varit nog för att lugna alla.

Men icke. Jag har haft elever som varit livrädda hela hösten för den stundande apokalypsen.

Hoppas de mår bättre.

Nej, det som förändrades år 2012 var inte jordens vara eller inte vara, FN:s effektivitet, USA:s nedgång eller något annat av riktigt stor dignitet.

Det som förändrades var att tv-spel definitivt slutade vara en angelägenhet för barn.

Du misstror mig nu, käre läsare, men jag kan bevisa att jag har rätt.

Bevismaterial 1 (våld/action).

Bevismaterial 2 (drama).

Bevismaterial 3 (känsla).

Med ett trollslag blev tv-spel just någonting för vuxna.

No comments yet

Kommentera

