Skip to content

”Och nu då?”

2 augusti, 2013

När England förklarade krig mot Nazityskland ska Hitler vänt sig till sin utrikesminister von Ribbentrop och irriterat sagt ”och nu då?”. Denne ska ha skruvat på sig och svarat att ”tja, snart kommer väl Frankrike och förklarar krig…”

Nu när jag är färdig med Sigurdianerna vill jag ha en Ribbentrop. Tro det eller ej, käre läsare, men det lades ner ganska mycket tid i de föregående åtta inläggen vilket leder till en viss matthet nu när de är färdiga.

Om man ska döma av site-stats och kommentarer var Sigurdupproret dock en uppskattad liten berättelse. Det jag undrar är om ni stackare som läser det här vill ha mer av den varan (alltså antingen mer sagor generellt eller om Sigurdianerna specifikt)?

Eller har ni tröttnat på de här dumheterna och vill att bloggen ska återgå till sitt gamla, gråa jag?

(Om det här inlägget går svarslöst så blir det ett inlägg om slaget vid Ap  Bac på måndag).

 

12 kommentarer leave one →
  1. 2 augusti, 2013 10:27

    Forcera inte kreativiteten. Låt det flöda som en flod av Lotusblommor som skall dränka kapitalismens svarta tulpan likt en höst över Gula Flodens heliga vatten där arbetarnas ris skall nära de revolutionära gardena som skall bygga de hemlösas hus av den starka bambu som välsignat vårt land med material som inte behöver beskattas. Went a bit Maoist apeshit there!

  2. 2 augusti, 2013 10:33

    Men om man skall vara den, ochd et tänker jag vara. Det hade varit kul att höra lite mer om Överste Gustafsson’s äventyr, från upprorets dagar till hans Äppelkäcka existens i Liberia, tillsammans med Kallfaktorn Lindqvist. Jag tänker mig en blandning av som du skrev Biggles, med toner av Hocek’s ”Soldaten Svejk”, det politiska mörkret som till och från förekommit på Afrikanska kontinenten, samt en blandning av Kim Yong Ill och Gustaf II Adolf kult/myt.

    • 3 augusti, 2013 09:26

      En fantastisk idé! Den operationaliserar vi, han kan gå omkring och leta efter sin vän ”Charles”.

  3. svärmor permalink
    2 augusti, 2013 10:49

    Mera sagor!!! Underbart skrivna och roliga. Skriv en bok också!!!

  4. lucidor permalink
    2 augusti, 2013 12:01

    Mer av samma gamla! Jag gillade din utfärd i fanastikens rike, men efter att du fått ur dig Överste Gustavssons äventyr i Liberia, så tror jag att jag vill läsa mer om Totalitarismens Brott eller Vår Historielösa Ungdom.

    • 3 augusti, 2013 09:28

      Hehe, nota bene att sigurdsupproret är de enda inlägg jag någonsin källhänvisat;)

  5. bucharga permalink
    2 augusti, 2013 15:28

    Måste hålla med Lucidor om att det alltid är lika roligt att läsa saker som Totalitarismen och allmänt gnäll på Våra historielösa ungdomar. Det var väldigt roligt att läsa om Sigurdianerna, men less is more:)

    • 3 augusti, 2013 09:31

      Oki.

      Hm, nu blev det så där besvärligt. Hälften av de som svarade vill ha mer sagor, hälften vill ha en återgång till den gamla ordningen.

      Vi gör så här. Först slänger vi ihop ett inlägg om överste Gustavsson, sedan kör vi ett om slaget vid Ap Bac.

      Är alla med på den kompromissen?

      • bucharga permalink
        3 augusti, 2013 18:00

        Kompromisser är för dem svaga!!! Skämt åsido så blir väl det en ganska bra lösning. Ser fram emot om att få läsa om Ap Bac!

      • lucidor permalink
        4 augusti, 2013 22:37

        Mummel, mummel… Jo, det får väl gå… Äsch – jag hade önskat mer om Överste Gustafsson också, så varför spela svår… 😀

Kommentera

